Info statiuni

ski5

Skimania Gothaer
Zermatt: dupa lucrari gigantice, s-a terminat construirea telecabinei
Untitled document

La sfarsitul acestei saptamani a fost predat noua telecabina al regiunii de schi elvetian italian, la Zermatt (Cervinia), care imediat a  castigat mai multe recorduri si este unul dintre cele mai moderne telecabine in ceea ce priveste solutiile tehnice si de design. Dar cum a fost realizat acest lift minunat cu o valoare de 52.000.000 franci elvetieni?



Untitled document

In acest sfarsit de saptamana  au fost finalizate doua constructii foarte importante in statiunile de schi din Alpi. Despre telecabina cu terasa deasupra ghetarului Tignes am scris intr-un alt articol.

In 1979 decembrie a fost predat telecabina cu capacitatea de 100 de persoane cu cabine mici catre ghetarul de pe langa varful Klein Matterhorn (3883 metri). De-a lungul timpului, din cauza cresterii numarului de schiori, capacitatea telecabinei de 600 de persoane / ora a fost considerata prea mica. Trebuia facut ceva cu Zermatt si cu partea italiana a statiunii, deoarece asteptarea mult prea lunga a pasagerilor nu era ideala intr-o astfel de zona de schi.



Dupa gandirea mai multor variante, decizia a fost adusa in 2011, conform careia se va pastra telecabina deja existanta si vor construi o telecanina noua pe langa acesta. Unul dintre avantajele deciziei a fost ca, in timpul constructiei liftul vechi a ajutat foarte mult in transport.

Constructia a inceput in 2016. Nu este simplu de construit la aproape de 4000 de metri altitudine. Conform calculelor preliminare, la aceasta inaltime, din cauza oxigenului mai scazut ritmul de lucru este de 60-80% din cea normala. Intr-un loc unde temperatura de minus 30 de grade si vant de 240 km/ora este comun, nici betonarea nu este usoara.



Betonul a fost amestecat langa lacul aflat sub munte, apoi au incalzit cu apa calda si au transportat cu vechiul lift, avand mare grija ca temperatura betonului sa nu scada sub 8 grade.

Statia de sus a fost sapata in stanca. Cu 5 tone de materiale explozive au colectat 10.000 de metri³ de  pietris in 90 de zile. Apoi au instalat o placa de beton de 31 x 8,5 de metri. La varf 3000 de metri² au fost verificate si curatate de roci. In final, 10 tone de plasa de otel protejeaza statia de munte de la pietre si avalanse.

Echipa alcatuita de 154 membri a lucrat aproximativ 600 de zile, de multe ori 16 ore pe zi. Elicopterele au circulat de 3800 de ori, pentru a  transporta  materiale pentru constructie, de multe ori in conditii meteorologice nefavorabile.



Noul lift este considerat cel mai inalt lift din Europa si cel mai inalt lift cu sistem 3S din lume. 3S inseamna ca, cabinele circula mai sigur, pe trei cabluri. Cele doua  cabluri de pe margini  sunt cabluri fixe de rulment, care sustin cabina. Cablul de mijloc misca cabinele. Aceasta solutie duce la o functionare mai stabila, de exemplu, cabina poate transporta chiar si in vant mai mare  de 200 km/ora. Primul astfel de lift a fost construit in 1991, si de atunci au mai fost construite in intreaga lume.

Cele doua cabluri fixe au o lungime de 3940 metri, iar sarma are un diametru de 56 milimetri. De asemenea, sarma este echipata cu un cablu optic, astfel incat unele date importante sunt primite instantaneu legat de starea cablurilor. Cablul de miscare cuprinde 6 x 36 franghii, pentru alcatuirea celor sase sarme, pentru fiecare sarma au fost rasucite 36 cabluri. Conform statiunii de schi, cablul de miscare trebuie schimbat numai dupa 20 de ani, iar cablurile de sustinere trebuie inlocuite doar dupa 30 de ani.



Spre deosebire de capacitatea vechiul lift care era de 600 persoane/ora, capacitatea noului lift poate transporta 2000 de pasageri in ambele directii. Pentru asta este nevoie de 25 de cabine a cate 28 de persoane. Desigur, acestea nu sunt cabine obisnuite. Scaunele incalzite din piele ofera confortul pasagerilor, iar un sistem de ventilatie cu functionare automata asigura aerul proaspat in cabine. Cabinele au fost proiectate de catre compania italiana Pininfarina, care in trecut au lucrat cu Ferrari si Maserati.

Patru cabine (cu denumire speciala: Cristal Ride) sunt si mai speciale. Partea de jos a cabinei este decorat cu cristale Swarovski, iar interiorul este luxos. Pe tavan o iluminare cu LED-uri creeaza o senzatie de cer instelat, in timp ce podeaua traieste o viata independenta. Dupa trei minute de la pornire (intreaga calatorie dureaza noua minute), la 170 de metri deasupra solului, sistemul electronic se porneste. Podeaua alba de sticla devine brusc transparenta, iar panorama alpina se intinde sub picioarele noastre.



Aceste patru cabine costa mai mult decat celelalte. Turistii pot calatori la ghetar in aceste cabine cu 110 Franci elvetieni, in timp ce in celelalte cabine biletul de intoarcere costa 100 Franci elvetieni.

Noul lift este de asteptat sa reduca aglomeratia in directia Italiei, care poate functiona si in vant. In sfarsit s-a indeplinit visul turistic Zermatt, ca impreuna cu liftul vechi, ghetarul poate fi vizitat pe tot parcursul anului, chiar daca unul dintre lifturi este scos din functiune pentru mentenanta.

Oferte de schi in Zermatt

Oferte de schi in Elvetia


Topicuri asociate

Stiri

"Stiri: Zermatt: dupa lucrari gigantice, s-a terminat construirea telecabinei" | 0 comentarii
Prag
Reîncărcare

Comentariile apartin celui care le-a trimis. Nu ne asumam nici o responsabilitate pentru continutul lor.


 
 
 
Portal partener outdoormania.ro
Statiuni de vara in Austria
Ofertele outdoor ale zilei


Catalog |Contact | FAQ | Termeni si conditii | Recomandare | Clienti | Protectia Consumatorilor - A.N.P.C
Statistici | Publicitate | Cariera | Integrare in pagina web | Documente oficiale | design by: creyons