Info statiuni

 
Pregatiri pentru sezonul de schi: Imbunatateste-ti echilibrul!
Untitled document

Astepti cu nerabdare sezonul de schi? Atunci este timpul sa incepi pregatirile! In tema asta au fost deja publicate mai multe articole, prercum antrenarea muschilor core, exercitii pentru intarirea muschilor din picioare sau sfaturile profesionistilor. De data aceasta am cules sfaturile utile pentru a imbunatati echilibrul.



Untitled document

Schiul si snowboardul pune in miscare aproape toata musculatura noastra din corp, deci nu are sens sa incepem fara pregatiri prealabile. Pe langa antrenarea diferitelor muschi, nu strica daca indreptam putina atentie si catre imbunatatirea echilibrului. Exista o serie de mijloace pentru a face acest lucru. Sa vedem mai jos posibilitatile!

Exercitii clasice la sol
Nu avem nevoie de nici un instrument, calificare sau locatie speciala pentru a realiza aceste exercitii. Le putem practica oriunde, acasa, la birou sau chiar in statie de autobus – deci nu exista nici o scuza! Putem alege genuflexiuni, fandari sau flotarile, facand mai dificil daca ridicam un picior – astfel trebuie sa ne echilimbram mai mult in timpul exercitiului.



Cilindru + scandura: le vei face fata si tu!
O alta metoda eficienta este exersarea echilibrului cu scandura pe un cilindru. Pentru practica, logic, o sa avem nevoie de o scandura si un cilindru. Magazinele de sport specializate comercializeaza astfel de echipamente. Cea mai cunoscuta marca este cea Americana – Indo Board, dar exista multe alte producatori si modele, marimi diferite. Variatia exercitiilor sunt aproape infinite, mai ales daca combinam si cu alte elemente, cum ar fi genoflexiunile sau ridicarea de greutati.



Bord de echilibru, minge de echilibru
Bordul de echilibru este, de obicei un obiect plastic, rotund, iar in mijlocul acestuia se afla o sectiune asemanator unei mingi sau unei mingi semisferice. Exercitiul este simplu: trebuie sa stai pe el fara ca marginile sa atinga podeaua. Cu cat putem sa-l tinem drept, cu atat este mai eficient exercitiul. Si aici putem varia, putem practica acest exercitiu stand doar pe un singur picior, ghemuit sau chiar radicand greutati.

Un alt dispozitiv similar este mingea de echilibru (perna dinamica, dynair), care este o perna din plastic, plata, gonflabila de forma unui cerc, care practic a fost inventat pentru imbunatatirea posturii. Dar o putem folosi si la imbunatatirea echilibrului, de exemplu, in timpul exercitiilor de fandari pasim cu piciorul de fata pe minge. Putem complica si exercitiile de genuflexiuni cu un picior daca punem perna sub piciorul sustinator. Dar pur si simplu putem incarca doar sa stam pe minge cu un singur picior.



Fitball
Aceasta minge giganta, gonflabila o putem olosi in mai multe feluri pentru a ne dezvolta echilibrul. Putem incerca sa stam pe ea, dar in acest caz sa avem ceva in fata noastra in care ne putem agata, deoarece ne putem lovi daca cadem de pe acesta. Putem sta pe minge cu talpa, sau putem porni din geniunchi, incercand sa ne indreptam.



BOSU/TOGU
Acesta este un instrument special pentru a dezvolta echilibrul. BOSU inseamna BOth Sides Up, ceea ce inseamna ca putem utiliza instrumental pe ambele parti. O parte este o minge felixibila semisferica, iar cealalta parte este plat, tare si este numit “platform”. Ambele parti pot fi folosite pentru imbunatatirea echilibrului, putem sta cu picioare, ne putem aseza pe ea, ne putem sta in genunchi, putem face exercitii de fandari si putem combina cu alte instrumente.
BOSU este originar din SUA, dar se fabrica si in Europa, la compania germana TOGU este disponibil cu denumirea Jumper.



Patine pe rotile, skateboard si patine
Patinele pe rotile sau skateboardul sunt exercitii excelente si distractive pe vremea uscata. Intarseste exact muschii necesari pentru schi si snowboard si in acelasi timp este extrem de eficient pentru imbunatatirea echilibrului. Atunci cand vremea se raceste, putem include patinele pe gheata in planul nostru.



Yoga si alte exercitii in grup
Yoga dezvolta excelent echilibrul. Diferitele pozitii sustinute (de exemplu: pozitia cantarului, arcului, copacului) intareste musculatura de sustinere si solicita concentrare continua.
De asemenea, pot fi utile exercitiile de TRX si antrenamentele complexe special concepute pentru dezvoltarea si coordonarea miscarii si a echilibrului. In filmul de mai jost vedem exercitii concepute pentru a imbunatati echilibrul si stabilitate.


Topicuri asociate

Stiri

"Articole: Pregatiri pentru sezonul de schi: Imbunatateste-ti echilibrul!" | 0 comentarii
Prag
Reîncărcare

Comentariile apartin celui care le-a trimis. Nu ne asumam nici o responsabilitate pentru continutul lor.


 
 
 
Portal partener outdoormania.ro
Statiuni de vara in Austria
Ofertele outdoor ale zilei


Catalog |Contact | FAQ | Termeni si conditii | Confidentialitate | Recomandare | Clienti | Protectia Consumatorilor - A.N.P.C
Statistici | Publicitate | Cariera | Integrare in pagina web | Documente oficiale | design by: creyons